Tisztelt Látogató!
Kis kulissza-titok: elárulom, hogyan „születik” meg egy reklám-kreatív a de51gn csapat ötletbörzéjén. Most figyelemmel kísérheti azt is, hogy egy ötletből miként „csinálunk” hirdetési kampányt.
Megbízónktól „csak” egy egymondatos E-mail-t kaptam:
„Egy busz reklámot szeretnénk a salgótarjáni üzletünk részére. Valami fürdőszobás legyen, most holt-szezonban …
Igazi cél: több érdeklődő becsábítása! (érdeklődőkből lesznek a Vevők)
ui: Bármi, csak ütős legyen! Ha (tőletek is szokatlanul) NAGYON jól sikerül, lehet hat hónapos kampány…!!!”
Összeült a „válságstáb”: néhány megállapítást sikerült tisztáznunk:
Úgy szeretnénk megjeleníteni a busz oldalán a Raab Karcher Építőanyag Kereskedések szaniter és burkolat-kínálatát, mintha...:
"... ténylegesen felburkolnánk és berendeznénk a busz oldalára egy fürdőszobát..." KUKA
"... a medencét az aljából fényképeznénk le és az úszó emberek válla és feje, folytatódna az ablakokon keresztül is látható utasokban..." KUKA
"... egy egészen más témakörben készült (de a vízhez, fürdéshez köthető) fotó felhasználásával, csak szövegben kommunikáljuk, hogy kik vagyunk és mi van eladó. Nagyon fontos, hogy ne keltsen eladási/vásárlási kényszert a fogyasztó számára. A LÁTVÁNYON LEGYEN A HANGSÚLY. Az utcára nem való „témát” is használhatunk, az embereket már-már meghökkentve. Elérve, hogy az is felfigyeljen rá, aki nem tervez semmi átalakítást a fürdőszobájában."
elindult a kép-keresés...
alternatívák:
vízben
… nem rossz, de nem az igazi … KUKA!
medence
… rossz és nem jó … KUKA!
titanic
… sok van benne, de nekünk nem jó … KUKA!
jött a "vadvilág"...
kroki
… túl drasztikus … KUKA!
maci 1
maci 2
maci 3
maci 4
… aranyosak, de "hidegek" … KUKA!
és a tuti:
elefant
… YESSSSSS!!!
Filozófiát is találtunk hozzá!
…mindenki szereti az aranyos elefántot..., igaz súlyos egyéniség, de ilyen kecsesen csak a „mi” elefántunk tud úszni a vízben! Kifejezi mind-azt, amit mi is szeretnénk kommunikálni a vevők felé... a fürdőszoba felújítás egy nehézkes, költséges, hosszadalmas és fárasztó munka. Nagyon sok kosszal, problémával, kellemetlenséggel jár(hat).
Persze, ha az RK "segítségét" veszi igénybe a fürdőszoba termék-összeállításánál, beszerzésénél... könnyedén veheti az elkövetkező heteket!
…semmi másra nem kell, hogy gondja legyen, csak a végeredmény élvezetére...
EZ AZ EGÉSZ "MASZLAG" JÓL HANGZIK!!!
Az az igazság, hogy ez a kép tetszett "mindenkinek" a legjobban és ez lett!!!
Fáni = pipa (van képünk és "filozófiánk").
Most már szavakba is kell önteni:
Headline javaslatok:
1. Egyszerű, egyenes verzió, a természetet helyezi középpontba, ami reagál a nagyon áttételes üzenetet hordozó képre:
- Természetesen Raab Kacher fürdőszoba ...bbbrrrrr
- Természetesen fürdőszoba ...kivéve, ha wc...:-))
- Fürödjön természetesen …nyitva a szabad strand!
- Természet közeli élmény (a fürdőszobájában is) …neeeeeeeem!
- Térjen vissza a természetes fürdés élményéhez! …nálunk dézsa is van eladó!
2. Szintén az elvont üzenetre utal, itt viszont nem a természettel magyarázza azt, hanem a gyermeki vágyakkal, ahol a víz a szabadságot, az állat pedig a játékosságot szimbolizálja:
- Fürdőszoba, ahogy gyerekkorában elképzelte …én gyerekkoromban sok mindenen gondolkoztam, de fürdőszobán soha!
- Fürdőszoba, ahogy mindig is vágyott rá …elefánttal a fürdőkádban???
- Fürdőszoba, amire vágyik …ez jó, csaaaak...
3. Itt a hatásos képet egy hatásos headline egészíti ki, amely annak ellenére, hogy kérdés, magában hordozza a választ is és felfelé pozícionálja a márkát:
- Miért lenne a fürdőszobája átlagos? aha! nagyon jó!
- Hogyan képzelné el a tökéletes fürdést? jó!
4. Ha szigorúbb hangnemet akarunk, akkor használhatunk felszólító headlineokat is.
- Ne akarjon átlagos fürdőt! …”ne” és „nem” szóval nem kezdünk szlogent!!!
- Képzelje el a tökéletes fürdőzést! ez is jó!
már "csak" egy pár problémánk maradt!
1. kiválasztani a végső szlogent:
Miért lenne a fürdőszobája átlagos? , de "a" nélkül (CSAK, ez szakma...): Miért lenne fürdőszobája átlagos?
2. egy busz oldalán, egy hirdetést csak nagyon amorf felületen lehet megjelenni. Aránytalanul "alacsony"/keskeny, de legalább nagyon-nagyon hosszú!!!
kép, szlogen, termékkörök, céglogók, adatok, elérhetőségek, dekoráció...
ÖSSZEÁLLT!!!
És „tőlünk is szokatlanul…” TETSZETT a Megrendelőnek!!!
…ezzel megszületett az RK új "címerállata"...
LÉDÍZ END DZSETLÜMEN!
DÖ VÍNER ÍÍÍÍZ... "FÁNI"!!!!
(no ez a sz..r név, a s.tarjáni üzletvezetőnek köszönhető. Ennyit segített igazából, de ezért is "hálásak" vagyunk!!!)
Bocsi Pista, de a tények makacs dolgok!!!
FÁNI lesz a Raab Karcher "arca" 2008 vége - 2009 I. félévben...
busz
magazin
újság, plakát, katalógus, szóróanyag... stb.
Engedjék meg, hogy idézzek a Cég HR-esének levélből, egy kis "átírással":
"Üdvözöljük Fánit a cégnél, és kérek Mindenkit, segítsük Őt pozíciója sikeres és eredményes ellátásában!"
Bocsi Kati a "koppintásért", de kihagyhatatlan volt!!! :-))))
Nem magyarázom tovább a bizonyítványt, hisz még két mondat és a Raab Karcher összes "ügyosztályát" magamra rántom...!!!